4 Nisan 2010 Pazar

Satıcının dangalağı

Teknoloji manyağıyım diyebilirim,övünmek değil biraz aptallık tabi benimkisi
Paran varsa herşeyi alabilirsin mantığı almış başını gidiyor malum,
eh az biraz param var diye çıktım kendime tabi nakit vermektense kredi kartı ile almayı tercih ettim.Wifi bağlantısı olan fotoğraf çeken facebook twitter aktivitelerimden eksik kalmayayım diye bir telefon almak için mağzalarla dolu olan caddemize adım attım
 
Bir çok dükkanı gezdim alacağım olan samsung Corby wifi telefon sordum fiyat özellik diye birçok satıcı ilgilendi azbuçuk tabi,Zeytinburnu 58 bulvar caddesinde türkcell bölge bayiine genç bir eleman ilgilendi ..ağbi model bu özellikleri vs.vs al fiyatta bu 455 tl ama ben sana bi kıyak yapayım 15 tl almayim ... çok iyi bir çocukmuş 15 lira almazmışda sanki babamın oğlu eh dedim ben biraz bakınayım etrafa bana müsade..
Birkaç dükkandan sonra geri geldim genci aradı gözlerim ama orda yoktu,sırıtarak bana doğru gelen yarma delikanlı buyrun hoşgeldiniz diye seslendi.Az önce genç biri vardı onu göremedim dedim telefon alacaktım corby wifi...
Ben yardımcı olayım ağbi uzmanıyım cepler konusunda
-- Eminim uzmansındır bak şu telefonu sordum demin pilini birtak bakayım özelliklerine hem 8 takside kaça gelir bir bak
--Ağbi kampanyası 5 taksit 8 seni aşar hem telefon bu verim hemen taktırma pili şimdi
---Delikanlı karpuz almıyorum telefon bu hem 450 tl tak pilini bakayım hadi
---Offf puff sesleri çıkararak isteksiz sikişten piç doğar misali ağır hareketlerle aldı tlfnu pilini taktı meret birde geç açılınca iyice baydı genç bende sıkıldım ama onun o davranışları nereye varacak merak ediyordum.
Menülerine bakarken tlfnun fiyat nedir bir bak dedim 8 ve 10 taksit kaça gelir
Kafadan hesaplamaya başladı genç napıyorsun dedim, ağbi tahminen 490 felan olur 8 taksit ama 10 istersen aşar ağbi seni...
Arkadaş beni aşacağını nerden çıkardın ? hem hesap makinen yokmu senin neden kafadan hesap veriyorsun nasıl uzmanlık bu ?
aldı hesap makinesini baktı şaşıran gözlerle ağbi 8 takside 470 10 olursa 490 geliyor aylık hesapda .... felan filan derken peki kardeşim sağolasın kolay gelsin sana deyip çıktım çocuk göt gibi kaldı orda ben ana avrat mırıldanırken başka dükkanın yolunu tuttum.
Ordada başka bir genç, istediğimi söyledim garanti kart dedim ,çocuk ağbi 12 taksit hemde 429 tl olur dedi. Şaşırdım tamam dedim alıyorum hemen dedim,Çocukta şaşırdı olur dedi ama bir an teredüt etti yan dükkana uğradı iki dakika sonra geldi bana başka bir telefon uzattı buda aynı özelliklere sahip bunu verim ağbi ???  Anlaşılacağı üzere Canım ülkemde satıcıların birçoğu götüyle iş yapıyor malesef satmak onlar için kazık yememek ama illaki kazık atmak olmalı, neden dürüst satıcı sıfatını haketmek istemiyorlar anlamıyorum illaki temiz Annelerine küfürmü ettirmek isterler anlamamki.

Başka bir mağzaya gittim 10 takside 439 tl ye aldım telefonu hiç uzatmadan pazarlık model ıvır zıvır sormadan aldım çıktım yeni telefonumu. Birdaha böyle bir alışverişe çıkarsam şayet kesinlikle 10 lira fazla vereyim ama gerçek uzmanları olan sağlam marka yerlere gidip alıcam sırf küfür etmemek için.
Birkaç öneri nacizene: Sakın aldanmayın derim şayet, satıcı olan size gereğinden fazla sırıtıyor, çok içten ' merhaba efendim hoşgeldiniz ' diyorsa, Ürünün özelliklerini bir katalogdan okuyorsa, Hesap kitabı kafadan yapıyorsa, istediğini değilde başka bir üründe ısrar ediyorsa sakın ha hiçbirşey demeyin hemen ordan uzaklaşın.Şayet o kişinin çenesine dil dökmelerine kapılırsanız kazık yer çıkarsınız benden söylemesi.


Notun dibi :Maksadım reklam yapmak değil.Ticarethanelerini karalamak hiç değil.
Uyarıyorum gerçekten ticaret yapacaksanız personelinizi eğitin ve satması gerektiği halde işini yapmayanları gayrı ciddi davrananları boşuna tutmayın gerçekten işe ihtiyacı olanları alın işe diğer işe yaramazları işten atın sizde rahat edin müşterilerde. 

2 yorum:

Witchie of Stars dedi ki...

Trident wt3 önerebilirdim bahsettiğin özelliklerde. Keza kendim için almak üzereyken, telefon kısmı eksik kalsa da olur orjinal apple olsun deyip son anda vazgeçip ipod aldım. Pişman mıyım? Henüz bilmiyorum :)
Ama satıcılar kesinlikle çok p.ç! Bi de internet üzerinden çok daha fazla taksite daha uygun fiyata bulunuyor teknoloji ürünleri, neden mal satıcılarla yoruyosun ki kendini?

TuTsİ dedi ki...

Kaç takla atar ?
dilinden kaç yalan sarkar ?
o sırıtmanın arkasından ne zaman a.q müşterisi çıkar derdindeyim aslında.Onlar nekadar mallaşırsa ben o kadar keyif alıyorum desem yeridir hiçbirşey almayınca göt olmalarını seviyorum..

Bir önceki telefonum Orjinal çin malı idi Tv li mp3 lü kocaman bişi işte onuda bozdum anca corby de karar kıldımda sanırım yeni telefonumda tırtlar yakında şimdiden 8 gb lık video tema oyun müzik yükledim kasmaya başladı adi tlfn :P

Popüler Zırvalarım

wibiya widget