13 Eylül 2010 Pazartesi

Passport please

Belçika brüksel den gelen teyze oğlu bizde misafir şu an.
ATATÜRK havalimanında oy vermek istediğini söylemiş görevlilere buyrun demişler pasaport lütfen,
Belçika vatandaşı olduğundan dolayı o ülkenin pasaportunu göstermiş.
Olmaz beyfendi TÜRKİYE cumhuriyetinin size verdiği pasaportu gösterin lütfen demişler.
İyide ben onu kaç yıldır kullanmıyorum hem avrupa kentlerinde o pasaportu kullanamamki Benim Nüfus cüzdanım var üzerinde T.C kimlik numaramda mevcut o olmazmı ?
Pasaportunuzu yeniletmeniz gerekirdi ve hayır malesef oyunuzu öyle kullanamazsınız deyip sessizliğe bürünmüşler.
Teyzemin oğlu kafası karışık o an ve soruyor.
Neden ülkemde oy kullanamıyorum ? 
T.C numaram ne işe yarıyor ? 
Vadesi geçmiş T.C pasaportumu kullanmayacağım halde neden yeniletmem gerekirki ? 

Bir gün düzelecek herşey umudum var.
Ben göremesemde evladım görür belki torunlarım inşaAllah. 

8 yorum:

zeynep dedi ki...

Burası Türkiye..soryy benim umudum yok:((

Mystery dedi ki...

inşallah inşallah umudum var benim de inceden.

Tuğçe Bektaş dedi ki...

Bunların yaptığı hangi iş mantıklı ki, bu oy verme işinde mantık olsun? Maksat millete eziyet ve yeni yeni masraflardan yeni yeni vergiler almak.

TuTsİ dedi ki...

Pasaportu yenilemek 300 küsürlü bir rakam kullanmayacaksam o parayı neden veremki.
Ah ülkem, milletimi hala keriz yerine koymaları fena

Arif Cihat dedi ki...

Ah cok yanlis dusunuyorsunuz hepiniz ama. Ben bu tip bir seyle cok yakindan ilgilendigim ve arastirma yaptigim icin diyorum ki eger Turkiye vatandasligina dair herhangi bir islem yapacaksa o kisi, bu ulkeye girerken bile TC pasaportunu gostermek zorunda. Neden Belcika pasaportuyla islem yapmaya calisiyor ki akrabaniz? Ve kullanmasa bile TC. pasaportuna daha cok onem gostermesi gerekirdi bana kalirsa. Arti biz 300 TL'ye laf ediyoruz; ama Avrupaki insanin 150 Euro kazanmasina tekabul ediyor ki, ekonomik sartlari iyi olan bir ulke orasi. Direkt yargilamayi ne cok seviyor insanlar. Cok uzuluyorum boyle olunca. Etinden sutunden faydalaniyoruz bu ulkenin, ama gozumuze hep begenmedigimiz yanlari carpiyor. Cok yazik.

Pasaport ucretleri konusunda yanlis yerde oldugumuza ben de katiliyorum. Ama %50lik bir indirim bile yine de cok guzel bir harekettir, yillarca somurulmus bir durumdan sonra hele ki.

TuTsİ dedi ki...

@Arif merhaba :)
Sordum teyze oğluna, T.C pasaportu eski ve evinde olduğundan yeniletmek istememiş Oy kullanmanın şartı diye bilmediğini bu konuda bilgilendirilmediğini söyledi.Ülkeme yılda 1 kez geliyor ama avrupa ülkelerini birçok kez dolaştığından belçika pasaportu yanında kimlik gibi yani.
Ben T.C numaram ile yapabilirim diye biliyorum dediğinden bu mevzu uzadı aklımıza takıldı olay bu.

Arif Cihat dedi ki...

Anliyorum; ama yine de dikkatli olmak lazim bu tip konularda. :D Tc no ile daha yeni hastanelerde islem yapilabiliyor sadece. :P Eskiden bilmem neleri vardi o islerin de. Kaldi ki anayasa degisiyor. :D Herkesin acaba kim kacak yollu oy kullanacak diye birbirinin agzini aradigi bir donemden gectik.

Neyse gecmis olsun dileyeyim ben yine de. :)

Sevgiler.

TuTsİ dedi ki...

Sevgiler bendende kardeşim.

Popüler Zırvalarım

wibiya widget