7 Kasım 2010 Pazar

Bence izlenmeli

"İnsan doğduğunda ezan okunur ama namazı kılınmaz.Öldüğünde de ezan okunmaz ama namazı kılınır.Çünkü doğduğunda okunan ezan,öldüğünde kılınacak namazın içindir.İşte hayat bu kadar kısadır"
Bu sözler  New York'ta Beş Minare filminden.
Filminde alt yazı olarak okuduğum sözler,Filme gittim bence, güzel olmuş aksiyon iyi, efektler elbette amerikan filmlerindeki  gibi olmasa bile bir Türk filmi için iyi denilebilir. 
Filmde birçok yerli ve yabancı usta tiyatro ve sinema sanatçısı göreceksiniz herbirinin olduğu sahnelerde başka filmler gelecektir gözünüzün önüne :)

Beni etkileyen birkaç sahne var ilki filmin başladığı sırada karaçarşaf giymiş kadın kılığındaki polislerin sokak ortasındaki çarşaflarını sıyırıp ateş etmeye başladıkları an ki o aksiyon sahneleri filme hızlı giriş yapmış insanı heyecanlandıran birkaç sahne ile devam ediyor.
Ardından Hacı dedikleri şahsı (Haluk bilginer ) F.B.I elemanlarının, terörist diye evinde namaz kılarken tutukladıkları an ve cami içinde  insanların ibadet anındaf.B.I ajanlarının fütursuzca camiye girip namaz esnasında yanıt alamadıkları halde sorular sorması gibi anlar.
En son Hacı köyüne döner annesi ile dertleşir o anlar insanı ağlak hale getiriyor boğazım düğüm oldu ağlamak üzere idim resmen Mahzun duygusal sahneleri iyi beceriyor ama bence yönetmen ve senaristliğe devam etmeli rol almasa daha iyi :/

Asıl mesaj ; İnsanlığın gerçek düşmanlarından olan ' Önyargı belasına karşı durmak ne pahasına olursa olsun' benim anladığım budur.

Neyse efenim filme gitmek isteyen kararsız kalanlara derimki gidin görün sanat için emek harcayan insanlarımıza katkıda bulunun ve yaptıkları güzel işler için teşekkür edin. 

New Yorkta Bes Minare Film

6 yorum:

8ex-en8 dedi ki...

vay arkadaş filmi de iyiydi ;)

onu da ben tavsiye ediim :)

cips yiyemeyen kız dedi ki...

Filmi izlemedim, çok merak ediyorum ama gitmek için benimkini bekliyorum bi gelseydi.
Bugün bende bir arkadaşıma aynı şeyi söyledim, mahsun filmlerinde oynamasa daha güzel olur, hep en vasat oyuncu olarak kalıyor çünkü.

TuTsİ dedi ki...

@sex uni sex
uzun süredir sinemaya gitmiyorum haberim var birçok Türk filminden ortam olmalı tek gidilmiyor gülmek fısıldaşmak küfretmek için

@Cipsi girl
Gelirse seninki gidin baba ve kızı arasındaki diyaloglar ağlatır insanı :)

sophie'nin dünyası dedi ki...

hah,filmin mesajı tam benim gibi insanlar için o zaman.itiraf ediyorum, mahsun kırmızıgülün yaptığı işlere kendisinden dolayı önyargılıyım ama bu kadar insan beğenince kendisine bir şans vermeye karar verdim, izleyeceğim bu sefer.

TuTsİ dedi ki...

Şöyle düşün Sophie Mahsun diye biri yok ordaki kukla felan ama film güzelmiş dediler sen gidip seyrediyorsun iyimi :)
valla gittim memnun kaldım seyret bi

İlknur dedi ki...

Çarşamba izleyeceğim bakalım merak ediyorum bende :)

Popüler Zırvalarım

wibiya widget