26 Aralık 2010 Pazar

Bana ağlamayı öğretirmisin ?

Etrafımdaki insanları gözlemlerim, gülerken, konuşurken kimini suskun hali ile.
Birbirine benzer bir çoğu,arada farklı görünenler vardır ama en komiği kendini farklı gösterenlerdir.Duygusal hallerimiz vardır insanız nitekim elbet hislerimiz ile yaşıyoruz.
Gülmek için sebebin kırıntısı yeter kimine, kimi en baba temel fıkrasını sırıtarak dinler de gülemez anlamaz fıkradaki asıl manayı, mana gülmektir  anlatılan fıkra ve içindeki kelimeler yada anlatıcı değil. Ağlamak için ise kıl tüy sebepler bile olabilir çoğuna, sebep değildir onu ağlatan asıl mevzu gözyaşlarını akıtmak için bahanelerdir.

Kimi yağmur da ağlamayı sever her damla ağladığını gizler nasılsa 
Ağlayan kimseye acır ağlayamanyan gözler, imrenir hatta.Bir birimiz den olaylar dan etkileniriz insani yanımızdır bu,biri olumsuz kelimeler sarf etse içimizdeki neşeli hal gider somurtkan halimizle kalırız negatif enerji dedikleri yutar içimizdeki pozitif halimizi.
' Sen nasıl insansın lan ? cenaze oğlum burası, burda ağlamazmı insan ' dedi biri bir zamanlar.
Ağlanırmı ?  niye ağlayayımki ? ağlayabilsem bile,bu ölü duysa dahi onun ölümüne ağladığımı üzülmezmi ? hem nasıl ağlanırki içimde ağlamaya dair his yoksa ve o göz pınarları dediğimiz kurudumu ben de hiçmi yoktu yoksa bir damla dahi çıkmadı, ben kendimi bildim bileli.
Geçmişime bakıyorum sanki film şeridi derler ya hani çocuk halimin zamanları,pek suskun bir velet oldum hep laf dinleyen ama haşarı, uslu gibi görünen organize piçlikler peşinde az zalim az gaddar,bir kızın oyuncağını almıştım onun şaşkın bakışları ve ben o oyuncağı kırdım parçalanmış hali ile verdim eline o başladı zırlamaya sanırım onun ilk sevdiği birşeyi elinden alıp parçalanması idi sonraki yıllar da gördüm onu evlenip ayrılmıştı kocası başkası ile birlikte olduğu için ne çok ağlamıştır dedim,İlkokul da aynı sırada olan bir kız hikaye kitaplarını istedim okumak için vermedi diye birkaç tanesini gizlice alıp okudum öğretmene şikayet etti beni,o birkaç hikaye kitabını parçalara ayırıp attım çöp sepetine ağlamaktan gözleri şişti birkaç kitap için ağlanmaz ki :P
Bir cenaze hatırlıyorum herkes ağlak halde yırtıyorlar kendilerini birkaç damla gözyaşı için ölen ise evin arkasındaki küçük bahçede boyluca uzanmış kefen üzerin de birkaç kadın yıkıyor idi yaşlı kadını ben bir kenar da izliyorum cesedi,neden ağlatıyor bu insanları diye? çokmu sevmişlerdi o ölüyü sevmişlerse şayet gülmeleri içleri rahat olması gerekmezmiydi ? ölüme çare bulan yok madem giden gelmiyorsa ve gün gelip kendileri de ölecek ise neden ağlar durduk yere insan ölünün ardından ?
İçinizden sen bilmezsin ağlamanın ne olduğunu diyenler olabilir bana anlatın lütfen gerçekte neden ağlar insan ? 

Eski sevgilimi terk ettiğim gün,Hak etmişti ama boşuna değil hiç.
O gün çok ağladı gözyaşları sel oldu (tabiri caiz emin olun)
Yanaklarına süzülürken yaşlar ağzının içine dolar gibi oldu o an
 ve zar zor seçilen kelimeler çıktı dudakları arasından.
Yapma aşkım lütfen bırkma beni söz dediğin gibi olacak üzmem seni bir daha ama gitme...
Bu yalvarışlara gözyaşları eklenince benim yüreğim yumuşayıp birkaç gözyaşı döküp ellerini tutmam ' tamam aşkım sus ağlama lütfen, bırakmayacağım seni ayrılmayacağız' demem gerekiyormuş ona göre öyle, ama ne elini tutmak istedim ne de birkaç kelime etmek gözyaşımı dökmem mümkün bile değildi.
Kadının ağlaması,çok kolay oluyor genel de ya bir şarkıya bir şiire ağlıyor içinde sevda ayrılık geçen, ya ağlamak için boktan bir sebep buluyor kendine mutlaka erkeği etkilemek için nasılsa yumuşar kalbi gözyaşlarımı akıtınca beni sevdiğini söyler af diler veya istediğimi alır gönlümü yapar gibi sebepler oluyor vs. vs.
Erkeğin ağlamasını sahte buluyorum, 'erkek ağlarmı ' diyenler var onlara gülüyorum oda insan ağlar tabi ama erkek alğarsa çok sevdiği halde kavuşamadığı yar için ağlamalı, ota çiçeğe bir şiire şarkıya değil.
Çocukken ağlayan çocuklara bakıp anlam veremezdim neden ağlar diye,ağlamaktan ziyade zırlarlar istediğini yaptırmak için,annesi elinin tersini yapıştırdımı suratına aldığı darbenin etkisi ile ya susar yada avazı çıktığı kadar bağırır akan gözyaşları ziyan olur gider.
Yaradan o gözyaşlarını boşuna vermemiştir bence,
ve boşuna akmamalı gözyaşı olanın kıymetini bilmesi gerekir. Ağlayamayanın gözyaşına hasretini ağlayan bilemez,ağlayabilenin halini bilmediğim gibi.


Gerçekten ağlamak isterdim ama neye ağlayacağımı bilemedim hiç,
Yaş ilerledikçe daha bir duygusal oluyorum, acıma hissi şefkat vicdani meseleler karışıyor yüreğim de hepsi başka anlamlar yüklü halde bazen bu bir lanet diyorum, onca duyguya rağmen dökülmeyen yaşlar için belki de tıbbi bir meseledir 2 dakikalık operasyon ve ağlayan bir adam olurum bu sefer ota boka ağlarsam bu daha bir fena olur ya.
Çok sevdiklerim için duyduğum endişe kaygılarım var ve onların acısını görmek istemem şayet dökülecekse gözyaşlarım onların acısı ve ölümüne, ya onlar ölmesin, hiç acı çekmesin ya kuru kalsın göz pınarlarım ben ağlamasam da olur.

Dibinnotu:Gülmeyi bilmeyenlere gülmek nedir öğretirim ağlamayı öğretmek karşılığın da :/

10 yorum:

Kırmızı Çizmeli Kedi dedi ki...

ağlamayı öğretemem ama öğretecek birini bulursan ben de öğrenmeye hayır demem. bir şarkıya, bir şiire hatta vırta zırta ağlayan hatunlardan daha kötüsü ne biliyor musun, ağlayamayanlar.

maskelinat dedi ki...

çok güzel bir yazı olmuş tutsi,ağlamana neden olucak birşeyler olmaz umarım.."hep gül olur mu" diye eski sevgili klişesi yapıyım sana madem :P

TuTsİ dedi ki...

Allah gözyaşlarını günahları için dökenlere acır günahını af edermiş...

Birde;
' Allah ağlatmasın'
derler temennidir bu
iyi niyet ile söylenmiştir ama bed dua gibi görünür gizli den.

Laliş dedi ki...

Bazı insanlara ağlama yetisi verilmemiştir Allah tarafından. İnsanlar tarafından da bu hep gizli gizli ağlıyordur kesin diye yorumlara maruz kalır bu insanlar.

Bu insanlar ağlamanın da en iyi rahatlama ilacı olduğunu savunurlar, diğer rahatlama yollarından habersiz. Belki de çoğu zaman kolay yoldur. Ağlarsın, yorulursun ve düşünmeden uykuya dalarsın. Düşünmekten kaçarsın...

Zeyno dedi ki...

Erkekler ağlamaz! :)p Ağlamak güzeldir TuTsİ. Ağladıktan sonra aynaya baktığında, gözlerdeki o buğu, o nem "sen hali"dir... Sürekli aynaya bakan biri değilim ama tam bir "sulu göz"üm. Halimden de memnunum ama.
Anam ağlayacağına ben ağlayayım. : )

Telekinesis dedi ki...

abi sen naptın böyle yahu

TuTsİ dedi ki...

@Telekinesis
olum kıslar ağlayan erkeği seviyomuş du bi karıştırma ortalığı :Pp


@Zeyno
Ağlamak kadına yakışıyor ama öyle acıdan ayrılıktan değil harbi yakışıyor yani :)


@Laliş
O yeti yok ben de belki bir gün ağlarım
çok lazım da değil hani ama ağlayanların sebeplerini görünce anlam veremiyorum onca gözyaşını neden boşa akıttıklarına

Şizofrenik Human dedi ki...

Ağlamak ya da ağlamamak bir maharet değil bence. ve ben nedense ağlamayı zayıflık olarak hisseden cinsten biriyim. ama şöyle birşey var ki , ağlamak da bir ihtiyaç.bi şekilde anlatamadığın dile gelmeyen duyguları boşaltıyorsun ağlayarak. Senin ağlamaman yada ağlayamaman o duygu birikimini henüz yaşamamış olman olabilir. yaşadıklarını küçümsemek için demiyorum bunu sadece duygu eşiği yüksek bir insan olabilirsin , bunu diyorum.

ben zor ağlayan biriyim. ama salak bir filme , ölümlere , kalp kırıklıklarına gizli gizli ağlamışlığım da vardır hani..

ve tüm bu olup bitenlerde neyi farkettim biliyormusun ?
ağlamak = bencillik
başka hiçbirşey değil.
sevgilin terkeder , ağlarsın.. neden ? onun yokluğuna katlanamayacağını düşünürsün , yada birdaha sevemeyeceğini vs. tüm aklından geçen düşünceler senin hislerinle ilgilidir ,karşıdakini sallamazsın bile o an.
aptal bir filme ağlarsın.. neden ağlarsın ? aklına sana koyan bir an gelir ona ağlarsın , filme değil..
ölümlere ağlarsın.. neden ? sevdiklerini kaybedebilme ihtimali gelir aklına , yalnız kalacağını düşündüğün için ağlarsın , onları göremeyeceğin için , hissedemeyeceğin , ulaşamayacağın için ağlarsın.
yine herşey kişinin kendi hisleri için ağlamasıdır.
Bencillik işte. Başka hiç birşey değil.
Ben yüzde yüz başka biri için ağlayan kimseyi görmedim , tanımadım da.. Öyle biri varsa şayet , ya peygamber ya aziz vs birşey olur artık..

Neyse çenem düştü ama düşüncelerimi de aktarabildiğimi düşünüyorum :)

TuTsİ dedi ki...

@Şizofrenik Human
Hoş geldin
Sıkça düşsün çenen böyle :)
doğru tespitler al ben den o kadar.

Şizofrenik Human dedi ki...

Hoş buldum :))

Popüler Zırvalarım

wibiya widget