30 Ocak 2011 Pazar

Ol demiş olmuşuz...

@LaL_
Kısa bir süre önce tanıdım iyi bir insan, fotoğraf sevdalısı bir Blogger olan  Lale genç arkadaşımız.Mimledi beni ki bu ikinci mim bir öncekine cevap veremedim ama bu konu için söz verdim yerine getireyim.Severek cevaplarım da benim cevabım tatminkar olurmu bilemem tabi o kendi inancı için 'benim inancım çok farklı'demiş inan Lal herkesin inancı farklı özde biriz ama inanıyoruz.İnanmayana lafım yok tabi.

Burda yazdıklarım sana bir cevap veya öğretici değil sadece benim de düşündüklerim sorguladıklarım kendimce cevap diye kendimi teselli ettiklerimdir.
Kısa kısa düşüncelerimi yazayım önce bir.

Göz gördüğüne inanır, acıyı göremiyoruz ama inlerken biliyoruz acının ne menem birşey olduğunu.

Enfes bir pastanın renkleri önce cezbeder tadı bambaşka hale koyar bizi ama bir kaç dilim den sonra o yoktur artık geriye kalan damakta ki tadı kafamız da o birkaç anıdır,artık olmayan bir pasta için üzülmek yersizdir malzeme var ise yaparsın da o pastanın yerini tutmaz hiç biri diğerini.


Bir can için de nice canlar taşıyor bu beden o canlar hiç sordumu acep neden diye ?


Amentü duası vardır bilenler bilir bilmeyenler öğrenmek isteyebilir.
Allah'ın varlığına, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, hayır ve şerrin (iyiliğin ve kötülüğün) Allah'ın taktirine bağlı bulunduğuna, ahiret gününe (öldükten sonra dirilmeye) inandım. Allah'tan başka ilah bulunmadığına, Muhammed (s.a.v)in de O'nun kulu ve elçisi olduğuna şahitlik ederim.
Kelimeleri göz önüne getirip neye neden inanmamız gerektiği yazar ya,bunlar yaradanın sözleri iman için gerekenler bunlar bana inan der.
Bizler neye inanıyoruz peki ? Her uy denilene uymayan yapma içme etme gitme denileni aksine yapan eden bizler bir anlam da asi, kural tanımaz gibi olmuyormuyuz ? Demekki inancımıza göre yaşamıyoruz  canımız ne isterse yapıyorsak ama yine de bir soru takılıyorsa kafamız da ve çözümsüz kalıyorsa o inancımızın boşa veya gereksiz olduğunu düşünüyorsak bu bizim yeterince inanmadığımız anlamına gelmiyormu ? 
Neden inanmalıyız diye sormak lazım değilmidir peki ?
Anne baba veya çevremiz den öğrendiğimiz şeyler ile yaşıyoruz sorularımıza öyle cevaplar veriyoruz nice kitaplar yazmışlar başka beyinler sorgulamış kendince veya kendin den öncekilerin düşünceleri ile ortaya başka sorular ve daha fazla cevaplar çıkarmışlar,ama hiçbir zaman içimiz de tatmin olmuyoruz bu normaldir düşünen değil duyan insan olup çıktık.
Sen nerden geldik neden geldik nereye gideceğiz ve neden ? demişsin. Ben de okuyup duyduklarım dan başka birşey bilmiyorum ve cevabı herkes gibi kendimce verebilirim ancak.
Bildiğim birşey varsa o da herşeyi bizler gözümüzü kapayıp o son nefesi aldıktan sonra görüp anlayıp bileceğiz bundan başka ne denilirse denilsin hep bir mumma olacak sadece inanmak gerekirse evet inanıyorum ve anlatıldığı gibi güzellikler olsun istiyorum bu benim saflığım dan mı gelir kimine göre insacıl kimine hayalperest ya da pollyanna vari bir ruh halimmidir bilmem ama ben böyle olsun isterim.
Bazen düşünüyorum ben o cennet denen mekanı hak edecek ne yaptım yaparım yapacağım ki 
' gir hadi ' denecek bana,sadece inanmak,vicdan sahibi,doğru kul olmak yetmiyor bence.
bunun tersi de var elbet cehennem  için ne yaptım ki diye düşünürüm ki daha iki olay da evet bak orayı hak etmişim ben derim,ama sorarım da iyi de neden ? bir ödül bir ceza verilmesi şartmı idi Azazile süre verilmesi gerekirmiydi ki nolurdu da 'O' iblisi cennete sokmasaydı ve ilk kadın kandırılmasaydı, Soru çok cevap da öyle ama hepsi bir yere çıkmıyor bekleyip görmekten başka çaremi var ?
Üzülürdüm açlıktan ölen savaş sebebi olup can veren kaza veya bir caninin kurbanı olan kadın kız erkek çocuk genç yaşlıların ölümüne.
Der ki, 
' Ben den daha merhametlisi yok ' ve 
' Herşeyin sahibi benim '
' Hardal çekirdeği kadar işi olsun hakkını alacak '
Bu sözler den sonra üzülsem bile elim den birşey gelmediğine inanıp 'neylerse güzel eyler ' deyip daha bir zorlamamın anlamı kalmadığına kanaat ediyorum.

Bilmem ki yazdıklarım senin boşluklarını ne kadar doldurabildi,zihnin de gönlün de bir harf bile yaradıysa işine ne mutlu bana. 

Buraya da tıklayın BlogFM dinleyin

Kırmızı yazılara tıklayın dostlar 

 

5 yorum:

Laliş dedi ki...

Teşekkür ederim... Düşünceni paylaşıp, anlattığın için.

Zeyno dedi ki...

Çok sevdiğim bir söz var, "görmediğine inanmanın mucizesi, inandığını görmektir." İnanmanın ötesinde, bilmektir. "Neye inanırsan o(l)sun" TuTsİ...

Bucera dedi ki...

Güzel yazmışsın ....

TuTsİ dedi ki...

@LaL_
Ben
Kendi ile hesaplaşan biri pek değilim
neye inandığım ne için inandığımı hiç sormadım kendime demek ki birinin sordurması lazım imiş,şu an dan sonrası daha bir düzen olmalı her halimle.
Teşekkür ederim.

@Zeyno
Kör olsaydım bile görmeden inanmak dediklerini yaşamak için
İbrahim (a.s) yaptığı gibi sorgulayacak halde aklım
İsmail (a.s) gibi kalben teslimiyette zerre kadar inancım olsa yeterli idi bence.Akıl ve kalp inanmamızı sağlayan hazinelrimizdir.

@Bucera
Teşekkür ederim :)

Kırmızı Çizmeli Kedi dedi ki...

Gıdıklıyorum şimdi seni aga... Görmek ille gözle olmaz yavru ceylan. Hani derler ya gönül gözü, çok şeyi kaşının altındaki iki mercekten daha iyi görür işte o. İnanç tuhaf bir sistem. Sistem diyorum çünkü çok girift aslında. Ve çok da zor. Çünkü sürekli denenmek, sınanmak terletiyor insanı. İnsan en çok hatayı baskı altındayken yapar malum. O yüzden ben rahat bırakıyorum kendimi ve biraz fazla kendine güven gibi gelecek ama inanır mısın 'iyi insan olmalıyım, cennete girmeliyim' diyenlerden çok daha az hata yapıyorum. Elbette kim nereye gidecek, ne olacak hiçbirimiz bilemeyiz. Tanrı'nın takdiri. Ama ben eylem kadar niyetin de önemli olduğuna inanıyorum.

Popüler Zırvalarım

wibiya widget